2010. szeptember 30., csütörtök

ELMŰ

- Halló? Halló?
- Ki az? Várj lemegyek. Ki az?
- Az ELMŰ-től jöttünk!
- Hozom a kulcsot. Jó estét.
- Jó estét.
- Bejönnek vagy felmásznak?
- Egyszerűbb lenne, ha bejöhetnénk.
- Nem tudnának várni két napot? Kérem. Két nap múlva kapom meg a fizetésem.
- Sajnálom hölgyem, mi már megkaptuk a parancsot.
- Ki az?
- Az ELMŰ-től. Most vágják le a villanyt.
- Most?! Várjatok!
- Jó estét uram.
- Bravó! Bravó uraim.
- Köszönjük.
- Bravó. Nem magát átkozom, úgy, hogy inkább nem is mondom. Nem maga a hibás, csak végzi a munkáját.
- Azt hiszi én nem lennék inkább otthon?
- Persze. Ez a munkája. Ebből él meg.
- Ne őket hibáztasd! Nem ők tehetnek róla.
- Persze. De tudja én beszéltem a napokban az ELMŰ-vel. A hölgy azt mondta ne féljek, mert befizettem a pénz felét és nem fogják elvenni. Két napja átutalást várok.
- Viszlát.
- Bravó. Fent is leszedték?
- Nem, nem másztak fel.
- Idejönnek este hétkor és levágják a mocskok.
- Hogyan alszanak az ilyen emberek, anya?
- Tudod ez olyan, mint a hullatisztító. Az elsőnél még szomorúak, aztán megszokják.
- Éreztem, hogy ez lesz.
- Mi?
- Nem tudok elmenni a táborba. Nincs pénz, apunak sincs.
- Telefonálok. Szia! Hol vagytok?
- A Tescoban.
- Most vágták le a villanyt. Most ment el a kocsijuk.
- Micsoda?! Ne máááár!
- Képzeld.
- Nem veszek cipőt.
- Nem hoznál gyertyákat?
- De igen. De akkor nem tudok cipőt venni.
- A cipő és a gyertyák nem zárják ki egymást. Vegyél csak cipőt nyugodtan. Nincs egy rendes cipőd, ne járj szakadt lyukas tornacipőben.
- Jól van. Köszi anya. Szia.
- Nem bírom ezt.
- Már másodjára az évben. Múltkor is kibírtuk nem?
- Szeretnél menni a táborba?
- Igen.
- Lemehetsz a bankba, hátha átutalták a fizetésemet. Néha kegyesek és ilyenkor az iskolakezdéskor hamarabb átutalják.
- Te miért nem mentél le?
- Az eső miatt. Nem volt nálam esernyő és nem akartam szarrá ázni. De lehet, hogy potyára mész. Nem biztos, hogy megérkezett. És nem akarok menni, mert Katinak most van az előadása és arra se mentem.
- Megéri bepróbálni?
- Ha vállalod, hogy elázol.
- Igen. Várj. Csörög a telefonom. Nem látom a lépcsőt, gyújtanál gyertyát? Halló?
- Szia. Na feljöhetek?
- Szia. Figyelj, nem alkalmas. Most vágták le a villanyt.
- Baszd meg, ez durva. Előbb kellett volna mennem, de kurva éhes voltam.
- Van kedved elkísérni a bankba? Lehet, hogy megérkezett anyám fizetése és akkor elmehetek Balatonra. Tudom szar az idő.
- Jó rendben.
- Szia.
- Szia. Na elmentem. Akkor mi a kód?
- 0669.
- Szia. Jó az ernyőd.
- Sziasztok. Köszi.
- Na helló.
- Szervusz.
- Tudod ilyenkor értem, hogy miért cigiznek az emberek. Köszi.
- Miért a Fehér házba megyünk? Az messzebb van.
- Anyám mondta. Nem tudom m'ért
- Aha.
- Jó estét. Működik ez az ATM?
- Nem.
- Köszönöm. Viszlát. Akkor irány a Főtér.
- Oké.
- Tudod, ez elég szopás. Pont most veszik el. Már sötét van, de eddig vígan hallgattam Parov Stelart. Még énekeltem is. Nagyon jó.
- Az nekem nincs, de hallottam, hogy jó.
- Akkor majd adok. Ilyenkor nem nyárnak kéne lenni?
- De-de. Pont most van vége. Augusztus 31.
- Aztán mégis őszi, szar idő van. Esik az eső, a szél meg kitépi a kezemből az ernyőt. Hideg van baszd meg. Megnézem.
- Nyelv?
- Magyar.
- Kód?
- 0669.
- Bizonylat kérés?
- Igen.
- Az ön rendelkezésére álló összeg: 00.00 forint.
- ...

5 megjegyzés:

Krizbo írta...

Ki ne nevess de elsőre azt hittem hogy megint voltak...aztán rájöttem hogy ezt már olvastam. Huh...

Krizbo írta...

Az előbb még a venus hendrix volt...

Marvin írta...

Parancsolj. :)

Figyi írta...

Nahát.. hozzám október tizedékére jelentkeztek be. :)

Marvin írta...

Bejelentkeztek? Az ELMŰ olyan, mint az idei ősz: alattomosan lopakodik a kertek alatt s, mire visszanézel már a hideg ráz tőle. -.-